Toyota, Ford, Honda і Volkswagen - чотири кити, що
заслужили у 2009 році народну любов водіїв у всьому світі. До топ-10
найпопулярніших авто за версією Forbes потрапило по кілька їхніх
моделей. Але скоро все може змінитися, попереджають експерти...
У найближчі роки на
світову автопромисловість чекають істотні зміни, вважають експерти. А
наразі видання Forbes склало рейтинг найпопулярніших авто 2009-го року.
Найпопулярнішим
у світі автомобілем є Toyota Corolla. Минулого року
було продано 908 тисяч 661 таку автівку, близько третини – у США. Хоча
Corolla була серед авто, які відкликали через можливі негаразди з
педаллю газу та акселератору, значного зниження обсягу продажів не
очікується, повідомляє Forbes.
Один
із секретів, завдяки якому Toyota Motor піднялася на вершину світової
автоіндустрії, доволі простий. Моделі на кшталт Corolla, Camry та Yaris
продаються в Азії, Європі та Північній Америці лише з невеликими
модифікаціями згідно з локальних вимог.
Щоправда, потенційний
побічний ефект полягає в тому, що, коли виникає якась проблема з
якістю, вона здатна перетворитися на сніговий ком світового масштабу.
Проте переваги – нижчі витрати на розвиток, технології та виробництво
плюс потужний бренд – переважають ці ризики.
Копіює цю
стратегію і Ford, зокрема, щодо моделі Focus. Задля
збільшення обсягів та заощадження коштів, на одній і тій самій технічній
платформі збираються цілих 10 різних моделей – усього 2 мільйони
автомобілів. Минулого року було продано 781 тисяча 139 Ford Focus, тож
це авто посідає друге місце.
На
третьому місці знаходиться Ford Fiesta, який
користується неабиякою популярністю в тих частинах світу, де люблять
маленькі машини, а нині завойовує і Сполучені Штати. Торік цих автівок
було продано 724 тисячі 502.
Четверту
сходинку посідає Volkswagen Golf. Цей хетчбек не
настільки популярний у США, як в інших країнах, проте попит на цю марку
дедалі зростає. У 2009 було продано 705 тисяч 276 автомобілів. Далі
йде Honda Civic – надійне авто, що виготовляється на
16 заводах та продається у 160 країнах світу. Минулорічні продажі
сягнули 686 тисяч. На
шостій сходинці Toyota Camry – безперечний бестселер у
Сполучених Штатах. Торік було продано 679 тисяч 117 авто, половину
придбали саме американці. Попри те, що відкликання також торкнулось цієї
моделі, аналітики IHS Global Insight очікують, що до 2013-го річні
продажі Camry становитимуть 850 тисяч. На
сьомому місці знаходиться Honda Accord. Торішні
продажі в Сполучених Штатах становлять майже половину від загальних 586
тисяч 584. IHS Global Insight передбачає, що у 2013-му це авто
підніметься до п'ятого місця у рейтингу.
Малолітражному
автомобілю Peugeot 207 належить восьме місце. Його не
продають у США, проте в Європі він є ходовим товаром. Торік Peugeot
продав 536 тисяч 90 таких автівок. Volkswagen
Polo від німецького автовиробника посідає дев'яту сходинку та
продається по всій Європі із різними конструкціями кузова: хетчбек,
седан, купе та вагон. У 2009-му було продано 467 тисяч 47 одиниць.
Завершує
"топ-10" відносний новачок – Toyota Yaris, що
продається в Європі, Південній Америці, Південній Африці та Середньому
Сході (у Японії він має назву Vitz). Минулого року Toyota продала 466
тисяч 267 таких автомобілів. "За
десять років автопромисловість буде геть іншою, ніж є зараз", -
зазначає старший віце-президент маркетингової агенції J.D. Power Джон
Хамфрі.
Світові обсяги продажів відновляться після спаду та
зростуть до 72 мільйонів автівок у 2011-му, порівняно із 64 мільйонами у
2009-му, каже він. "Центр автомобільного всесвіту зміниться", - запевняє Хамфрі.
США,
Японія та Західна Європа припинять бути найважливішими ринками. Адже
вони не зростають, тож автовиробникам надалі слід очікувати від них
менше прибутків. Натомість Китай та інші ринки, що формуються, стануть
головним полем битви.
До речі, одним зі світових бестселерів став
мінівен, що продається лише у Китаї та має назву Wuling Sunshine. Цього
року він обійшов Honda Accord та Toyota Yaris, і не потрапив до
рейтингу лише тому, що класифікується як "міні-комерційний" транспортний
засіб. Інакше він безперечно посів би сьому сходинку у "топ-10".
Нині
General Motors та SAIC Motor, які будують Sunshine на спільному
підприємстві із Wuling Motors, планують розширити модельний ряд
недорогих міні-автомобілів, продаючи їх у великій кількості на нових
ринках.
Джерело: http://life.pravda.com.ua/chic/4bdaf3bdb422d/ |