Проблема реалізації мистецького хисту людини у житті у вірші І. Малковича «Музика, що пішла» - Українська література - Шкільні твори - Література, реферати, бланки - ТОП-каталог
Субота, 03.12.2016, 14:30
ТОП-каталог
Головна Мій профільРеєстрація ВихідВхід
Ви увійшли як Гість · Група "Гості"Вітаю Вас, Гість · RSS

Меню сайту
Реклама

Реклама в Интернете


Реклама в Интернете
Пошук
Категорії розділу
Українська література [295]
Українська мова [71]
Зарубіжна література [34]
Реклама
Форма входу
RSS
RSS
Реклама

Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 247
Друзі сайту
Украинский портАл Яндекс цитирования
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Література, реферати, бланки
Головна » Файли » Шкільні твори » Українська література

Проблема реалізації мистецького хисту людини у житті у вірші І. Малковича «Музика, що пішла»
24.11.2015, 13:19

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

 

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

 

В. СОСЮРА, Б. ОЛІЙНИК, В. ПІДПАЛИМ, І. МАЛКОВИЧ

 

ЗРАЗКИ ТВОРІВ

Проблема реалізації мистецького хисту людини у житті у вірші І. Малковича «Музика, що пішла»

У творчості І. Малковича постійно вирішуються філософські проблеми: життєвий вибір, життєве призначення, творче покликання... Питання складні, але колись вони все одно постануть перед кожним. Іван Малкович вирішенню цих питань присвятив поезію «Музика, що пішла» та баладу «З янголом на плечі».

Поговоримо про вірш «Музика, що пішла».

Вірш «Музика, що пішла», як і твір «Свічечка букви “ї”», присвячений проблемі життєвого покликання людини. У ньому розкривається проблема реалізації мистецького хисту людини у житті.

Музика дуже близька авторові, тому що він сам — скрипаль. Він знає, що звучання музики залежить від інструмента та натхнення виконавця.

Темою вірша є опис шляху ліричного героя у пошуках своєї музики, музи, натхнення. Поет називає музику «босою», подаючи таким чином її узагальнений образ, образ музи-натхненниці. Так слово «музика» наближається до поняття «лірична стихія творчості». Образ ночі символізує невідомість на шляху митця: «піду блукати по світах». Риторичні звертання, питальні речення підкреслюють відповідальність митця за своє творче покликання: «як босу музику пустити в таку непевну, звабну ніч?». Вони надають віршеві експресивності.

Важкість шляху пошуку мистецького призначення підкреслюють художні особливості поезії. Поет використовує метафори: «вона (музика) плелася в коси», «скрипка відвернулась пріч, сивина спадає з пліч», «вітер завиває». Вони підкреслюють і єдність музики і музиканта, і страждання на шляху митця, і перешкоди, які утруднюють пошук. Повтори («...в таку непевну, звабну ніч») також створюють образ важкого шляху. Епітети («музика боса», «непевна звабна ніч», «розхристані сліди») створюють яскраві образи, а прийом умовчання натякає на небезпеки і труднощі, які там, у темряві, чекають на мандрівника. Риторичні запитання:

«Чом, скрипко, відвернулась пріч?», «Як музику пустила босу В таку непевну, звабну ніч?» надають оповіді драматизму.

Поезія написана ямбом, з перехресним римуванням, що надає віршеві динамізму, увиразнюючи мотив шляху.

Ідеєю вірша є оспівування єдності людини і музики, одвічного прагнення досконалості, властивої митцям. Призначення митця — бути вічним мандрівником, шукачем незримої ліричної сутності.

Категорія: Українська література | Додав: vladzyo | Теги: що пішла», Проблема реалізації мистецького хис
Переглядів: 134 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz

ТУТ МОЖЕ БУТИ ВАША РЕКЛАМА